Notícies

  
  • Secció de túnel
  • Mapa
  • Secció de túnel
  • Mapa

11/06/2021

Nova variant a Anglès

Una nova variant millorarà la mobilitat i la connectivitat a Anglès

Les obres de la variant de la C-63, que infraestructures.cat per encàrrec del departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori dur a terme, millorarà la mobilitat i la seguretat viària i comportaran una inversió de 21,6 MEUR.

La nova variant connectarà la C-63 i l’N-141e i permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà. Aquesta actuació, a més, inclou conjunt de millores al ferm de la travessera urbana de la C-63.

Actualment, el recorregut de la C-63 en el tram comprès entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesats. Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova variant que executa la Generalitat permetrà alleugerir de trànsit la travessera d’Anglès.

Els treballs en marxa

Els treballs per a construir la nova variant, una actuació molt demanada al territori, van començar el març passat i actualment es treballa en les tasques de desbrossada de la zona i en el desviament de serveis afectats. Les obres tenen un termini d’execució de 24 mesos.

El traçat de la nova carretera, que discorre per l’est del municipi, comença a la C-63, al sud del municipi d'Anglès. En aquest punt, es construirà una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d'Anglès, la C-63, el cementiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera. Uns 250 metres a continuació, comença un túnel de 485 metres de longitud per a salvar una zona muntanyosa.

La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot – Girona, on es preveu una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d'Anglès. La nova infraestructura tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i estarà conformada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada cadascun, separats per una mitjana d’1 metre i vorals d’1 metre d’amplada.

Un túnel de prop de 500 metres

Així, les obres inclouen:

- Construcció de la nova carretera, d’1,6 quilòmetres.

- Un túnel de 485 metres de longitud, dotat de les instal·lacions de control i seguretat corresponents.

- Construcció de dues estructures: un pas inferior que dona accés al cementiri per sota de la variant i un pas inferior per donar continuïtat a un camí.

- Execució de la infraestructura necessària per l’estesa de la fibra òptica al llarg de tota la traça.

- Execució de murs

- Senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

- Elements per a facilitar el drenatge de la carretera.

- Mesures d’integració ambiental.

- Reposició d’un tram de la via verda (ruta del Carrilet Olot-Girona) que quedarà afectat durant les obres.

- Actuacions de millora del ferm a la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma). Cal remarcar que el nou paviment tindrà característiques fonoabsorbents, per a reduir l’impacte sonor del trànsit.